کانون فرهنگی و هنری اسرار روداب

مسجد جامع روداب

سجده شکر

سه شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۴۴ ب.ظ

 امام صادق(ع) فرمودند : سجده شکر به جا آوردن بر هر مسلمان? واجب است . نمازت را به سبب آن به اتمام برسان و...


امام صادق(ع) فرمودند :

سجده شکر به جا آوردن بر هر مسلمان? واجب است . نمازت را به سبب آن به اتمام برسان و به سبب آن خدا?ت را از خودت راض? کن و به سبب آن است که ملائکه از تو متعجب و شگفت زده م?شوند . به درست? که بنده زمان? که نماز م?خواند و سپس سر بر سجده شکر م?نهد ، پروردگار حجاب ها? موجود م?ان بنده و فرشته ها و ملائک را م?گشا?د و م?گو?د :

ا? ملائکه من ! به بنده ام بنگر?د . واجبم را به جا? آورد و عهدم را برا? من تمام نمود . سپس برا? من نسبت به آنچه که برا?ش نعمت نموده ام ، سجده شکر به جا آورد . ا? فرشتگان من ! برا? او از نظر شما چه چ?ز? در نزد من وجود دارد ؟

پس ملائکه م?گو?ند : ا? پروردگار ما ! رحمت تو .

پس پروردگار م?فرما?د : سپس برا? او چ?ست از پاداش ؟

م?گو?ند : ا? پروردگار ما ! بهشت تو .

سپس پروردگار م?فرما?د : برا? او د?گر چ?ست ؟

م?گو?ند : ا? پروردگار ما ! کفا?ت مهم ها?ش .

پس پروردگار باز م?فرما?د : سپس برا?ش چ?ست ؟

امام عل?ه السلام فرمودند : چ?ز? از خ?ر ها نماند مگر آنکه ملائکه آن را گفتند . پس خداوند م?فرما?د : پس از آن د?گر چ?ست ؟

ملائکه م?گو?ند : ا? خداوند ما ! علم? برا? ما ن?ست !

پروردگار م?فرما?د : ا? فرشتگان من ! برا?ش شکر م?کنم همانگونه که برا?م شکر به جا? آورده است و برا?ش رو? م? آورم با فضلم و رحمتم را برا?ش نشان م?دهم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۹
هادی قلعه نوی

روداب

کانون اسرار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی