کانون فرهنگی و هنری اسرار روداب

مسجد جامع روداب

امام جمعه روداب در خطبه های این هفته نماز جمعه در جمع نمازگزاران گفت:تحریم حربه دشمن برای متوقف کردن انقلاب است و هدف اصلی دشمنان از تحریم آن است که ملت ایران را از تداوم مسیری که انتخاب کرده اند باز دارند و مسئله هسته ای برای آنها فقط یک بهانه است؛البته قطعا تحریم ها نمی تواند جلو این حرکت را بگیرد.

حجت الاسلام اسماعیل کیانی مقدم در ادامه در خصوص راه های جلوگیری از اثرگذاری تحریم ها بر اقتصاد کشورمان  افزود:دو اشکال اصلی در اقتصاد کشور ما وجود دارد که باید برطرف شود تا تحریم ها اثر مخرب خودشان را نگذارند؛اول اینکه اقتصاد ما نفتی است و دوم اینکه اقتصاد ما دولتی است.

خطیب جمعه روداب درباره خصوصیات اقتصاد نفتی اظهارکرد:ما نفت را که سرمایه ملی ست و امکان ارزش افزوده چندین برابری در آن وجود دارد را خام بفروشیم  و از دنیا پولش را بگیریم و صرف امور جاری کشور کنیم.خسارت از این بالاتر نمی شود نفت به جای صرف مخارج روزمره باید خرج سرمایه گذاری شود و به جای تامین مخارج از راه نفت از راه مالیات تامین شود که در این باره مقام معظم رهبری مالیات را یک فریضه دانستند،اما امروز از ضعفا،کارمندان،کارگران و کسبه جزء مالیات می گیریم اما فلان سرمایه دار کلان فلان درآمد های بی حساب و کتاب از دادن مالیات فرار می کند و همه اینها جرم است.

وی در خصوص مشخصات اقتصاد دولتی گفت:اقتصاد را دست دولت سپرده ایم و باید به این سمت برویم که اقتصاد را از حالت دولتی بودن خارج کنیم ؛یعنی باید همان سیاست های اصل 44 را اجرا کنیم.

حجت الاسلام اسماعیل کیانی مقدم در خصوص یکی از راههای مهم مقابله با تحریم ها افزود:راه مقابله با تحریم ها استفاده از تولیدات داخل کشور است،البته تولید کنندگان هم باید سعی کنند با تولید خوب اعتماد مشتری را جلب کنند و دولت هم باید موانع تولید را برطرف کند.

امام جمعه روداب در پایان با اشاره به 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری گفت: حدود 37% مردم بخش روداب تحت پوشش کمیته امداد هستند و استقرار کمیته امداد امام خمینی(ره) در بخش روداب ضروری است.ما از نمایندگان سبزوار و بخشدار روداب میخواهیم که پیگیری جدی در این زمینه داشته باشند تا ان شاءا... این امر تحقق یابد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی