کانون فرهنگی و هنری اسرار روداب

مسجد جامع روداب
و امیدواریم که این آغاز بهار طبیعت که آغاز سال نوى هجرى شمسى است، براى ملّت ایران و براى همه  ى ملّتهایى که نوروز را گرامى میدارند مبارک باشد. سلام خاکسارانه عرض میکنم به ساحت حضرت بقیّة اللَّه الاعظم (ارواحنافداه) و یاد امام بزرگوارمان و شهیدان را در این فرصت، گرامى میداریم و امیدواریم که ما را از برکات انفاس طیّبه و دعاهاى ارواح مطهّر آن عزیزان برخوردار فرماید. یک نگاه اجمالى به سال ۱۳۹۳ میکنیم و نگاهى اجمالى به سال جارى اى که در این ساعت شروع میشود. سال ۹۳ هم در عرصه ى داخلى و هم در عرصه ى خارجى و بین المللى براى کشور ما سال پرماجرایى بود؛ چالشهایى داشتیم، پیشرفتهایى هم داشتیم؛ ما در اوّل سال ۹۳ با توجّه به همین چالشها بود که عنوان سال را گذاشتیم «عزم ملّى و مدیریّت جهادى». با نگاهى به آنچه در سال ۹۳ گذشت، مشاهده میکنیم که عزم ملّى بحمداللَّه بُروز و ظهور داشت. ملّت ما عزم راسخ خود را هم در تحمّل برخى مشکلاتى که براى او وجود داشت نشان داد، هم در روز بیست ودوّم بهمن، در روز قدس و در راهپیمایى عظیم اربعین این عزم را، این همّت را از خود بُروز داد و نشان داد. مدیریّت جهادى هم در برخى از بخشها بحمداللَّه بارز و آشکار بود. در آن بخشهایى که مدیریّت جهادى را انسان مشاهده کرد، پیشرفتها را هم در آنجا مشاهده کردیم. این البتّه توصیه  ى مخصوص سال ۹۳ نیست، هم عزم ملّى و هم مدیریّت جهادى براى امسال و براى همه ى سالهاى پیش رو براى ملّت ما مورد نیاز است.
 و امّا در سال ۹۴ آرزوهاى بزرگى براى ملّت عزیزمان داریم که همه ى این آرزوها هم دست یافتنى است. آرزوهاى بزرگ ما براى ملّت در این سال، پیشرفت اقتصادى است؛ اقتدار و عزّت منطقه اى و بین المللى است؛ جهشهاى علمى به معناى واقعى است؛ عدالت قضائى و اقتصادى است؛ و ایمان و معنویّت است که از همه مهم تر و پشتوانه ى همه ى آن سرفصل هاى دیگر است. به نظر ما همه ى این خواسته ها و آرزوها دست یافتنى است؛ هیچ کدام از اینها چیزهایى نیست که از ظرفیّت ملّت ایران و ظرفیّت سیاستهاى نظام بیرون باشد. ظرفیّتهاى ما بسیار زیاد است؛ در این زمینه حرفهاى گفتنى اى وجود دارد که ان شاءاللَّه به مهم ترین آنها در سخنرانى عصر [شنبه ] اشاره خواهد شد.
 آنچه در این ساعت مایلم به ملّت عزیزمان عرض کنم این است که این ظرفیّت عظیم و مهم دست یافتنى است ولى شروطى دارد؛ یکى از مهم ترین شروط عبارت است از همکارى هاى صمیمانه میان ملّت و دولت؛ اگر این همکارى صمیمانه از دو سو شکل بگیرد، یقیناً همه  ى آنچه را که جزو آرزوهاى ما است دست یافتنى است و آثار آن را مردم عزیزمان به چشم خواهند دید. دولت، کارگزار ملّت است؛ و ملّت، کارفرماى دولت است. هرچه بین ملّت و دولت صمیمیّت بیشتر و همکارى بیشتر و همدلى بیشترى باشد، کارها بهتر پیش خواهد رفت. باید به یکدیگر اعتماد کنند؛ هم دولت، ملّت را به معناى واقعى کلمه قبول داشته باشد و ارزش و اهمّیّت و توانایى هاى ملّت را بدرستى بپذیرد، هم ملّت به دولت که کارگزار کارهاى او است به معناى حقیقى کلمه اعتماد کند. من در این زمینه هم حرفهایى دارم و توصیه هایى دارم که ان شاءاللَّه در سخنرانى به آنها اشاره خواهم کرد. لذا به نظر من امسال را باید سال همکارى هاى گسترده ى دولت و ملّت دانست؛ من این شعار را براى امسال انتخاب کردم: «دولت و ملّت، همدلى و هم زبانى». امیدواریم این شعار در عمل تحقّق پیدا کند و هر دو کفّه ى این شعار، یعنى ملّت عزیزمان، ملّت بزرگمان، ملّت با همّت و با شجاعتمان، ملّت بصیر و دانایمان، و همچنین دولت خدمتگزار بتوانند به این شعار به معناى حقیقى کلمه عمل بکنند و آثار و نتایج آن را ببینند.
از خداوند متعال پیشرفت همه ى کارهاى بزرگ کشور را درخواست میکنیم و توفیق خودمان را در خدمتگزارى از خداى متعال مسئلت میکنیم.
والسّلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی