کانون فرهنگی و هنری اسرار روداب

مسجد جامع روداب

ماه رجب

دوشنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳ ب.ظ


 

رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:

رجب ماه خداست و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است.

امام کاظم علیه السلام فرمودند:

 هر که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم از او دور می­شود و هر که سه روز از آن را روزه بگیرد، بهشت بر او واجب می شود.

و فرمودند:

 رجب نام نهری در است بهشت ، از شیر سفیدتر و از عسل شیرین­تر، هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد حتماً از آن نهر می­آشامد.


 

___________________________________________

رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:

 ماه رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است.

رجب را اَصَبّ می گویند زیرا که در این ماه رحمت خدا بر امت من می بارد. پس بسیار بگویید:


 

« اَستَغفِرُ اللهَ وَ أَسأَلُهُ التَّوبَة »


 

___________________________________________


 

 برخی اعمال ماه رجب:

1-     بعد از هر نماز دعای یا مَن اَرجُوهُ لِکُلِّ خَیر... بخوانید.

2-     در ماه رجب صد مرتبه بگویید:

 اَستَغفِرُ اللهَ الَّذی لا اِلهَ اِلّا هُوَ وَحدَهُ لا شَریکَ لَه وَ اَتُوبُ اِلَیه و آن را به صدقه ختم نماید.

3-     در ماه رجب هزار مرتبه لا اله الّا الله بگویید.

4-     در ماه رجب زیارت حضرت رضا علیه السلام سفارش شده است.

حج عمره در این ماه فضیلت دارد و روایت شده که در فضیلتش همسان حج است.

توضیح کامل اعمال در کتاب ارزشمند مفاتیح الجنان آمده است.

___________________________________________


 

لیله الرغائب چیست؟

شب جمعة اول ماه رجب را لیلة الرغائب می گویند. در این شب گناهان آمرزیده می شود و هر کس نماز لیلة الرغائب را بخواند، وقتی که شب اول قبر او می­شود، خداوند ثواب این نماز را به صورت نیکویی با روی گشاده و درخشان و زبان فصیح، به سوی او می فرستد، که به او می­گوید: ای دوست من بر تو بشارت باد که از هر شدت و سختی نجات یافتی.

شخص می­گوید تو کیستی؟ به خدا سوگند که من رویی بهتر از روی تو ندیدم و کلامی شیرین­تر از کلام تو نشنیدم و بویی بهتر از بوی تو نبوییدم. جواب می­دهد: من ثواب آن نمازم که در لیلة الرغائب از فلان سال بجا آوردی. امشب پیش تو آمدم تا حق تو را ادا کنم و مونس تنهایی تو باشم و وحشت را از تو بردارم و وقتی که روز قیامت در سور دمیده می­شود، سایه بر سر تو خواهم انداخت. پس خوشحال باش.

کیفیت نماز در کتاب ارزشمند مفاتیح الجنان آمده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی