کانون فرهنگی و هنری اسرار روداب

مسجد جامع روداب

م?لاد حضرت زهرا(س) مبارکباد

پنجشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۲:۳۷ ب.ظ

سعادت مندتر?ن مادر

نور حضور تو را ـ ا? بهشت? تر?ن مولود ـ از همان ابتدا? حضورت درک کرده ام و برا? من که مادر ا?ن مولود آسمان? ا?م و بار او را در بر دارم ه?چ چ?ز ش?ر?ن تر از هم زمان? با تو ن?ست. تو?? که از درون من با من سخن م? گو??. ا? کوچک تر?ن غمخوار من، آن روز که کفّار، دو ن?م کردن ماه آسمان را از پدرت طلب کردند، ندا? گرم و دل نواز تو آرامم کرد که از درونم ندا داد?: «ا? مادر، اندوهگ?ن مباش و هراس به دل راه مده که خدا ?اور پدر من است» ه?چ مادر? سعادت مندتر از من ن?ست؛ من که مادر مولود? مسعود و مبارک چون تو هستم. مادرت به فدا? تو! ش?ر?ن تر?ن لحظات زندگ? ام لحظات بودن با تو و با پدر بزرگوار توست. مبارک باد قدمت و خجسته باد آمدنت!

عزت بانوان

با م?لاد مبارک برتر?ن بانو? دو عالم، عزت و شرافت از دست رفته زنان بازگشت. درست در عصر جاهل?ت، در زمان? که نخل و شتر دارا? قرب و بها بود امّا زن ب? ارزش م? نمود، و در جامعه ا? که شمار مردگان ما?ه فخر قب?له بود امّا تولد دختران ما?ه ننگ پدران، او چشم به دن?ا گشود. در حال? که پ?امبر او را م?وه دل و پاره تن خود م? نام?د و بر دست او بوسه م? زد. پ?امبر صل? الله عل?ه و آله وسلم تا آن جا فاطمه زهرا عل?هاالسلام را بزرگ م? داشت و اکرام م? نمود که چون فاطمه عل?هاالسلام بر پدر وارد شد، پ?امبر از جا? بر م? خواست و او را بر جا? خود م? نشان?د. گاهِ سفر پ?امبر صل? الله عل?ه و آله وسلم آخر?ن لحظه را به وداع با او م? گذران?د و در بازگشت ابتدا به خانه او وارد م? شد.

حور?ه ا? در لباس انسان

علاقه رسول خدا صل? الله عل?ه و آله وسلم به دختر گرام? اش، فاطمه زهرا عل?هاالسلام ، رشته ا? است آسمان? و اله?، و ا?ن تنها به سبب اله? بودن، آسمان? بودن و بهشت? بودن آن بانو? گرام? بود. رسول خدا صل? الله عل?ه و آله وسلم درباره دختر گرام? اش م? فرما?ند: «دخترم فاطمه، که سلام خدا بر او باد، برتر?نِ زنان از ابتدا? عالم تا پا?ان آن است. او پاره تن من و نور چشم من و م?وه دل من است. او حور?ه ا? در صورت انسان است که چون به نماز م? ا?ستد نورش در چشم فرشتگان آسمان چون نور ستارگان برا? اهل زم?ن م? درخشد».

همسردار? حضرت زهرا(س)

فاطمه زهرا عل?هاالسلام ، که برتر?ن زنانِ عالم خلقت است، بس?ار فروتن و رها از علا?ق دن?و? است؛ تا آن جا که روز? مولا عل? عل?ه السلام از او غذا?? م? خواهد، ول? فاطمه عل?هاالسلام م? فرما?ند: «دو روز است که جز غذا? اندک? در خانه ما ن?ست... ول? ا?نک د?گر ه?چ غذا?? در خانه ن?ست». مولا عل? عل?ه السلام سؤال م? کند: «ا? فاطمه، آ?ا به من خبر نداد? تا چ?ز? ته?ه کنم؟» و فاطمه عل?هاالسلام ، الگو? مکارم اخلاق? زن مسلمان م? فرما?د: «?ا اباالحسن، من از خدا? خود خجالت م? کشم که بر تو چ?ز? تکل?ف کنم که شا?د در توان تو نباشد».

همسر? نمونه

بهتر?ن زنان عالم، فاطمه زهرا عل?هاالسلام الگو? انسان ها? ش?فته کمال و به و?ژه زنان پو?ا? راه سعادت است. او نمونه ا? است کامل و گو?ا برا? زنان? که در پ? زندگ? راست?ن و حرکت در مس?ر درست آنند. ا?شان افزون بر کمالات? چون عبادت خالصانه و بس?ار، ا?ثار ب? انتها و معرفت ب? پا?ان، در مقام همسر? بس?ار ساده، فروتن، خدمت گزار و مهربان بود. مولا? متق?ان عل? عل?ه السلام درباره آن بانو? بزرگ م? فرما?ند: «به خدا هرگز مرا به خشم ن?اورد. در ه?چ امر? از من سرپ?چ? نکرد. به او که نگاه م? کردم همه غم و اندوهم از م?ان م? رفت».

دردانه بوستان عصمت

فاطمه زهرا عل?هاالسلام ثمره نبوت و مادر امامت است. آ?ات و احاد?ث بس?ار? از فض?لت و شرافت آن بانو? بزرگ سخن م? گو?د و در ا?ن م?ان آ?ه تطه?ر روشن تر?ن گواه پاک? و عصمت آن گل خوش بو? بهشت? است که در آن خداوند شهادت م? دهد که هرچه بد? و زشت? و ناپاک? است از وجود مقدس او دور است. سالروز م?لاد مبارک آن دردانه بوستان عصمت و طهارت، فاطمه زهرا عل?هاالسلام ، بر همه پ?روان آن بانو? گرام? مبارک باد.

آ?نه عفت

بانو? بزرگ عالم اسلام، صد?قه کبر? فاطمه زهرا عل?هاالسلام ، تصو?ر تمام نما? عفت و وقار و ح?ا بود. او که گاهِ دفاع از ولا?ت و در آن هنگامه مردافکن، بر منبر خطابه حاضر م? شود و به ب?ان? در اوج بلاغت و فصاحت، به ست?ز با جنود باطل و دفاع از حق م? پردازد، در منش روزمره زندگ? اش از ا?ن که پ?امبر صل? الله عل?ه و آله وسلم در تقس?م کارها? زندگ?، کارها? درون خانه را به او م? سپارد، مسرور و شادمان گشته، م? فرما?د: «ه?چ کس جز خدا نم? داند که چقدر خوشحال شدم از ا?ن که رسول خدا مرا از برخورد و همدوش? با مردان رها ساخت».

بلندا? مقام

آسمان را هاله ا? از نور فرا گرفته است. را?حه ا? دل نواز از عطر حضور ز?باتر?ن گل خلقت، فاطمه زهرا عل?هاالسلام ، زم?ن و آسمان را م? نوازد. عصاره خوب? ها? آفر?نش بر پهنه زم?ن پا? م? نهد و دخت پ?امبر صل? الله عل?ه و آله وسلم چشم م? گشا?د.

بو? خوش بهشت

خجسته سالروز م?لاد دُرّ درخشان خلقت، ماه روشن آسمان هدا?ت، روز تبر?ک و سلام و صلوات است. امروز سبد سبد تبر?ک و سلام از عرش م? بارد و عطر خوش بهشت آسمان را در م? گ?رد.

عبادت خالصانه

فاطمه زهرا عل?هاالسلام آ?نه عبادت خالصانه و اسوه کامل بندگ? و عبود?ت خالص برا? خداست. او آن قدر به نماز م? ا?ستاد که پاها?ش متورم م? شد و گاهِ نماز از خوف اله? بدنش م? لرز?د. آن بانو? بزرگ به شب زنده دار? اهل خانه در شب ها? قدر توجه? و?ژه دا شت و م? فرمود: «محروم کس? است که از خ?ر ا?ن شب ها محروم بماند». او اهل خانه را در روز به استراحت وا م? داشت تا بتواند شب ها? قدر را زنده بدارند و به ن?ا?ش بگذرانند.

تجل? خوب?

مبارک باد آمدنت! خجسته باد مقدم ن?کو?ت! ا? عصاره خوب? ها? خلقت، چک?ده خ?رها و ن?ک? ها، نگ?ن ز?با?? ها? آفر?نش، ا? دختر برتر?ن بندگان خدا، ا? برتر?ن بانو? عالم، بلندا? مقام تو را فقط خدا داند و بس و وصف تو تنها در کلام پدر گنجد و بس که فرمود: «اگر ن?ک? و خوب? به صورت شخص? تجل? م? کرد، آن شخص فاطمه بود و چه بسا فاطمه عل?هاالسلام برتر از آن است».

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۲/۲۱
هادی قلعه نوی

نظرات  (۱)

عال? بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی