کانون فرهنگی و هنری اسرار روداب

مسجد جامع روداب

به مناسبت م?لاد حضرت محمد(ص)

سه شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۱، ۰۵:۱۸ ق.ظ
بمناسبت ولادت حضرت محمد (ص)دو داستان ز?با از پ?امبر اکرم (ص) تقد?م شما دوستان م?گردد:

مزاح

پ?رزنى به حضور پ?امبر اکرم ( ص ) رس?د و گفت علاقه من بود که اهل بهشت باشد.
پ?امبر اکرم صلى الله عل?ه و آله به او فرمود : پ?رزن به بهشت نمى رود.
پ?رزن گر?ان از محضر پ?امبر خارج شد. بلال حبشى او را در حال گر?ه د?د. پرس?د : چرا گر?ه مىکنى ؟ گفت : گر?ه ام به خاطر ا?ن است که پ?غمبر فرمود : پ?رزن به بهشت نمى رود.
بلال وارد محضر پ?امبر شد حال پ?رزن را ب?ان نمود.
حضرت فرمود : س?اه ن?ز به بهشت نمى رود. بلال غمگ?ن شد و هر دو نشستند و گر?ستند. عباس عموى پ?امبر آنها را در حال گر?ان د?د. پرس?د : چرا گر?ه مى کن?د ؟ آنان فرما?ش پ?امبر را نقل کردند.
عباس ماجرا را به پ?امبر عرض کرد. حضرت به عمو?ش که پ?رمرد بود فرمود : پ?رمرد هم به بهشت نمى رود. عباس هم سخت پر?شان و ناراحت گشت.
سپس رسول اکرم هر سه نفر را به حضورش خواست و فرمود : خداوند اهل بهشت را در س?ماى جوان نورانى در حالى که تاجى به سر دارند وارد بهشت مى کند ، نه به صورت پ?ر و س?اه چهره و بدق?افه.

?ک داستان ز?با از جود و کرم

وبالأخره ا?نکه، شخص فق?ر? تصم?م گرفت نزد عب?داله بن عباس برود و مشکلات مال? خود را با او در م?ان بگذارد و از او درخواست مساعدت نما?د، ول? اشتباه کرد و به حضور پ?امبر اکرم (ص) آمد به تصور ا?نکه او عب?داله است و گفت: من تقاضا? کمک از شما دارم به من کمک کن ام?دوارم خداوند به شما روز? دهد، شن?ده ام که عب?داله بن عباس هزار درهم به افراد فق?ر م? دهد و ازآنها عذرخواه? هم م? کند.

پ?امبراکرم (ص) فرمود: من کجا و عب?داله کجا؟.

شخص فق?رگفت: توک?ست? از جهت حسب ?ا ز?اد? مال و ثروت؟.

پ?امبر اکرم (ص) فرمود: من دارا? هر دو جهت هستم.

شخص فق?رگفت: شخص?ت وحسب هر انسان به ن?کوکار? و جوانمرد? اواست، وقت? که چن?ن بود? درا?ن صورت دارا? حسب خواه? بود.

پ?امبراکرم (ص) دو هزار درهم به او داد و عذر خواه? کرد.

شخص فق?ر گفت: اگرتو عب?داله نباش?، بهتر از او هست?، واگر عب?داله هست? امروز تو بهتر از د?روز تو است.

پ?امبر اکرم (ص) هزار درهم د?گر به او داد.

شخص فق?ر گفت: اگر توعب?داله هست?، سخاوتمندتر?ن مردم زمان م? باش?، فکر م? کنم تو در م?ان جمع?ت? که در م?انشان محمد است، تورا به خدا بگو بدانم توخود محمد (ص) ن?ست?؟

پ?امبر اکرم (ص) فرمود: چرا، من خود محمد هستم.

شخص فق?ر گفت: سوگند به خدا که اشتباه نکردم، ول? در وجودم شک و ترد?د داشتم، چراکه ا?ن جمال ز?با و درخشان، جز پ?امبر اکرم (ص) ?ا از عترت پاک او نم? باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۱۰
هادی قلعه نوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی