کانون فرهنگی و هنری اسرار روداب

مسجد جامع روداب

محمدرضا محسنی‌ثانی در دیدار با حافظان و قرآن‌آموزان بخش روداب با اشاره به اینکه این منطقه می‌تواند به قطب تربیت حافظان قرآن در استان تبدیل شود، اظهار داشت: توسعه فرهنگ قرآنی و پرورش حافظان قرآن کریم از مطالبات مهم مقام معظم رهبری است که در این بخش محروم کشور به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز باید منطقه روداب سبزوار را با برندی قرآنی بشناسیم، تصریح کرد: انتظار ما از مسئولان شهرستان با توجه به این حرکت فرهنگی و قرآنی توجه بیشتر به این بخش محروم است تا در کنار توسعه فرهنگی شاهد توسعه همه جانبه در روداب باشیم.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم تربیت حافظان قرآن در این بخش توجه به مفاهیم دینی، تدبر در قرآن و دیگر موضوعات قرآنی است، خاطرنشان کرد: امروز محرومیت‌های ما در بخش فرهنگی بیش از اقتصاد، رفاه و زندگی است و اگر محرومیت‌های فرهنگی تبدیل به غنای فرهنگی شود قطعا این بخش‌ها نیز مورد توجه و غنا قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز توجه کمی به مسائل فرهنگی می‌شود یادآور شد: اینکه در منطقه‌ای محروم از کشور حرکتی مهم در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی برداشته شده باید مورد توجه و الگو قرار گیرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه دولت و مجلس توجه به فرهنگ قرآنی و توسعه آن در جامعه است گفت: ما باید در احیا، توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه تلاش کنیم که مجلس در این زمینه توجهات خوبی را داشته و امیدواریم دولت نیز در این زمینه گام‌های خوبی را بردارد.

امام جمعه شهر روداب در ادامه این مراسم با اشاره به تربیت بیش از 250 حافظ قرآن کریم دراین بخش اظهار داشت: اکثر این افراد از خواهران هستند و تاکنون 9 جزء قرآن کریم را حفظ کرده‌اند.

حجت الاسلام اسماعیل کیانی مقدم با بیان اینکه ما از کمترین امکانات برای برگزاری دوره‌های قرآن کریم در این بخش محروم بهره‌مند هستیم تصریح کرد: شهرداری و اداره آموزش و پرورش از سازمان‌هایی هستند که در زمینه تربیت این عزیزان ما را یاری کردند و انتظار ما از سایر ادارات و نهادهای شهرستان همکاری بیشتر در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 150 تن از این فراگیران قرآنی ساکن شهر روداب و مابقی از روستاهای اطراف هستند عنوان کرد: توجه بیشتر ادارات به فراگیران قرآنی در این بخش محروم سبب توسعه فرهنگ قرآنی و الگوپذیری سایر شهرستان‌ها می‌شود.

امام جمعه شهر روداب با بیان اینکه در زمینه تربیت مربیان قرآنی نیز گام‌های مهمی برداشته شده است، خاطرنشان کرد: ما در گذشته تنها چهار مربی قرآنی داشتیم که با توجه به نیاز به تربیت قرآن‌آموزان تعدادی مربی قرآنی نیز در منطقه آموزش دیدند وامروز تعداد آنها به 15 مربی رسیده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی